Oppassen op Baldr - Reisverslag uit Ulfborg, Denemarken van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Oppassen op Baldr - Reisverslag uit Ulfborg, Denemarken van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Oppassen op Baldr

Blijf op de hoogte en volg Helma

05 Mei 2018 | Denemarken, Ulfborg

Donderdag 3 mei 2018

Omdal de Nobeltjes al vroeg vertrokken voor een dagje Legoland en wij vrijwillig op ons hadden genomen om op Baldr te passen hadden Helma en ik een dagje samen. Baldr had bij het rennen op de stenen op het strand een blessure opgelopen en Jitske trouwens gisteren een tekenbeet. De ontdekking van de teek op het been van Jitske had nogal wat comotie tot gevolg. Waar was de tang, is er een kring en wat zouden de gevolgen zijn. In ieder geval werd het ondier levend in een koker opgesloten, maar het opsturen naar een lab ging vooralsnog toch wel wat ver (€35,00). Maar de Nobeltjes dus naar Legoland en wij aan de was, spullen vast in de camper inruimen en bovenop de camper nog wat extra afplakken. Met de camper hebben we ook nog wat rondgereden en boodschappen gedaan. Rond acht uur was de rust voor ons voorbij, want Eden kwam dolenthousiast tot in de kleinste details verhaal doen van wat hij allemaal had meegemaakt. Hij kon zelfs een behaald rijbewijs laten zien. En een Lego_oma en _opa die hij zelf had samengesteld. Jitske en ik klommen vol verwachting het duin over voor de zonsondergang. Helaas viel die wat tegen. En toen ik een enorme steen met gat die Jitske wilde meenemen uit mijn handen kapot liet vallen......... Tja, soms zit het mee, soms zit het tegen!

Vrijdag 4 mei 2018

De laatste dag nog even naar mijn «medicijnenstadje» Lemvig voor wat winkelen en ijs...... want dat was er deze week nog bij ingeschoten. In een leuk creatiefwinkeltje pennen aangeschaft voor Maaike die stenen gaat decoreren. En stenen hebben we mee. Zeker 50 kg!!!!! En we zijn pas net weg. In de plaatselijke kerk heeft Eden een kaarsje gebrand. En Helma en ik ook voor de overleden familie. Daarna met de auto naar een heel mooi strand met heel veel bijzondere stenen en een dooie zeehond..... Eden ontpopte zich als een volleerd vliegeraar. En dat is best knap gezien de straffe wind op het strand. Als afsluiting van een geweldige week ging grillmaster Sander weer aan het werk op de bbq. Was het resultaat de vorige keer nog wat geblakerd, nu overtrof hij zichzelf: heeeerlijk!!! Maar natuurlijk werd in de late avond vooruitgekeken en _gewerkt aan de grote schoonmaak en opruimaktie van het grote huis. Zaterdag voor 10 uur moeten wij helaas het pand in de oorspronkelijke staat verlaten hebben. De laatste nacht.......

Zaterdag 5 mei 2018

Mede dankzij de inspanningen van de vrijdag verliep de grote schoonmaak voorbeeldig. Precies om 10 uur draaide Sander de sleutel voor de laatste keer in het slot en lieten we het huis spik en span achter. Baldr had helemaal geen zin om naar huis te gaan; hij weigerde gewoon om naar de auto te lopen. Tenslotte heeft Sander hem er naartoe moeten dragen. Eerst de sleutel inleveren en daarna naar ons eerste camperplekje voor de aanstaande nacht. Eden wilde graag nog een stukje met de camper meerijden.eerst nog even langs een Lopperhus (oude spullen). Bij het daar wegrijden raakte de camper de auto van Sander even kwijt. Paniek bij Helma, maar ook bij Jitske. Via de telefoon hoorden we: «stoppen Sander» gillen door Jitske. Maar er reden maar een paar auto’s tussen ons in...... Bij het haventje van Thorsminde dronken we nog even een kopje koffie met elkaar, maar toen was het toch echt tijd om afscheid van elkaar te nemen. Moeilijk voor oma en opa om Jitske, Sander en Eden te zien wegrijden. We stonden allebij wat tranen weg te slikken ontdekten we van elkaar. Maar we moeten door. Het stadje in en op dringend advies van Jitske heerlijke fish and ships eten tussen tientallen fanatieke vissers. De zonsondergang was ditmaal best mooi. Een mooie afsluiting van een mooie dag. En van een fantastische week met dochter, schoonzoon en goser Eden. Zo noemde Eden mij.

• 06 Mei 2018 - 21:21

Sander:

Lieve Helma en Martin,
    We hebben het heerlijk gehad. Heel erg bedankt om dit met jullie te kunnen delen.
    Slenteren over de stranden, stenen zoeken. zon, wind en BBQ.
    Bubbelbad en sauna. Kleine kneuterige stadjes en de weidse duinen met niets. Heerlijke verse broodjes en vooral de gezelligheid.
    De week is omgevlogen. We zijn super jaloers dat jullie langer kunnen blijven.
    Geniet nog van jullie reis.
    Liefs,
    Jitske, Eden en Sander

• 07 Mei 2018 - 09:22

Margreet Voorsluijs :

Hallo allemaal, dat is goed nieuws en een prachtig verhaal. Ik begrijp wel dat het afscheid moeilijk was
    Laten wij hopen dat het bij jullie droog blijft lek in de camper is niet zo fijn. Martin rij rustig en ga heerlijk genieten. Liefs Margreet .