Nationalpark THY - Reisverslag uit Stenbjerg, Denemarken van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Nationalpark THY - Reisverslag uit Stenbjerg, Denemarken van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Nationalpark THY

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Helma

02 Mei 2018 | Denemarken, Stenbjerg

Wakker worden omdat de zon op het slaapkamerraam brandt. Een positief begin van wat een topdag zou worden. Een minpuntje: de lekkage in de camper is nog niet helemaal opgelost. Maar na het onbijt op weg naar Thyboron voor een bootocht naar Svaneholshug. Daar begint een prachtig landschap met een kustlijn met schitterende stranden. Maar er valt tijdens het rijden ook te genieten van de karakteristieke duinen, niet te vergelijken met bij ons in Nederland. Onze eerste stop was bij de oude vuurtoren in Lodbjerg Fyr. Natuurlijk gingen Eden en Jitske omhoog voor een mooi overzicht van de omgeving. Verder naar Stenbjerg waar wij bijna alleen op het brede strand waren. Natuurlijk op stenenjacht (met ingesleten gaten!) en Eden kon tonen hoe hij de bestuurbare vlieger in de heftige wind al goed kon houden. Hoewel: er stond zoveel kracht op dat hij dreigde op te steigen. Sander moest hem steeds vasthouden. Voort ging het naar Klitmoller. Zon, strand en zee maken hongerig dus werden er broodjes gekocht in Klitmoller en even later op een nogal winderig strand opgegeten. Waren we heen met de boot gekomen, we verlieten het Nationalpark Thy via de brug met de vijf bogen richting Mors. De terugreis eindigde na zes uur. En iedereen pufte van de hitte (kan dus ook begin mei in Denemarken), maar na de pizzas was het alweer tijd voor de zonsondergang op het strand. Morgen gaan de Nobelletjes naar Legoland en passen Helma en ik op Baldr.