Vrijdag 29 mei 2015 Borlange (Uvbergsviken) - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Vrijdag 29 mei 2015 Borlange (Uvbergsviken) - Reisverslag uit Borlänge, Zweden van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Vrijdag 29 mei 2015 Borlange (Uvbergsviken)

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Helma

31 Mei 2015 | Zweden, Borlänge

Het was meteen al prachtig weer in Gullspang en omdat er een mooie locatie was met heet water de uitgelezen kans om de was te doen. Aan een provisorische waslijn wapperde ons ondergoed binnen de kortste keren droog.
Onze eerste bestemming was de PicassoSculptur in Kristinehamn. In 1965 werd Picasso bereid gevonden een 65 meter hoog beeld van natuurbeton te beschilderen. Het is het grootste werkstuk ooit door de meester gemaakt. We reden vervolgens langs Karlskoga waar Alfred Nobel is geboren naar het stadje Koppaberg. Hier staat de Ljusnarsbergs Kirke en het prachtige Gericht/Tingshuset, falurood geschilderd. Dit is een specifieke verf gemaakt uit een bijproduct uit de kopermijnen in Falun. In Koppaberg zijn heel veel historische huizen (falurood natuurlijk) te bewonderen. Wij deden de inkopen en bij een stalletje lachten de (andere kleur) rode aardbijen ons toe. Nu nog op zoek naar een slaapplek. Dat werd een hele mooie vrije plek aan een schitterend meer. Aanvankelijk was Helma hier doodsbang, maar toen er ’s-Avonds een prachtige zonsondergang te bewonderen was, was dat helemaal over.