Donderdag 28 mei 2015 Gullspang - Reisverslag uit Gullspång, Zweden van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Donderdag 28 mei 2015 Gullspang - Reisverslag uit Gullspång, Zweden van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Donderdag 28 mei 2015 Gullspang

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Helma

30 Mei 2015 | Zweden, Gullspång

Gisteren lekker lui in de zon, bij het wakker worden: regen. Maar wat langer in bed blijven liggen dus; we hebben tenslotte helemaal geen haast. Op het gemak het dagelijks ritueel afgewerkt en uitgerust vertrokken naar….. De richting stond wel vast, maar voor de rest besloten we ons tijdens de rit te laten verrassen. Zo was er in Lidkopping aan het Vanernmeer veel moois te zien. Maar het goot; doorrijden dus maar. Bij een plaatselijke grutter Hemkop in Grastorp de noodzakelijke proviand ingeslagen. Vervolgens via Kallby naar een picknickplek Kinnekulle met zicht op het meer. Het was een natuurreservaat door de Unesco als zodanig beschermd. Hier de lunch gebruikt. Over deels smalle rustige weggetjes en dan weer wat drukkere wegen reden we naar Sjotorp waar de laatste hindernis (sluis) is te vinden in het Gotakanaal. Het water stroomt hier vrij het Vanernmeer in. De camperplek in Sjotorp was niet geweldig, dus reden we 25 km door naar Gullspang; ook aan het water. We staan op een groot terrein met kinderspeelplaats, een overdekt podium voor muziek en theater, een voetbalveld, een ijsbaan (voor in de winter), maar ook toiletten en doucheruimtes. De vanmorgen ingekochte etenswaren gelaten voor wat ze waren en om de hoek een kant-en-klaar gebraden kippetje gekocht, aardappelsalade en sla erbij: heerlijk. En het slapen gaat hier ook zeker prima lukken.

• 30 Mei 2015 - 18:48

Maaike:

Dus niet naar njupeslar gegaan?

• 30 Mei 2015 - 20:03

Jitdke:

En nu dan eindelijk naar het mooie Noorwegen ?

• 01 Juni 2015 - 21:45

Martin:

Zie nu pas de reacties. Hoef nu eigenlijk nieteer te reageren maar doe het toch. Onze pc is zo oud bijna niets lukt. Moet binnenkort maar eens uitkijken naar een alternatief. Hebben we toch jullie weer bij nodig voor raad