Woensdag 27 mei 2015 Trollhattan - Reisverslag uit Trollhättan, Zweden van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Woensdag 27 mei 2015 Trollhattan - Reisverslag uit Trollhättan, Zweden van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Woensdag 27 mei 2015 Trollhattan

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Helma

30 Mei 2015 | Zweden, Trollhättan

Bij het verzorgen van de camper (wc legen, vuil water lozen en schoon water bijvullen) nog even gezellig gepraat en wat reistips uitgewisseld met twee Belgen. En dan op weg naar Göteborg. Niet zo’n lange rit gelukkig. In Göteborg het centrum ingereden. Erg druk, wel veel parkeerplekken, maar die waren vooral in garages of op terreinen met een hoogtebalk waardoor wij er dus niet konden staan. Uiteindelijk toch nog wel een plek gevonden en Helma een McDonald. Voor het wifigebeuren natuurlijk, maar toch ook maar een wrap gekocht en gegeten! Het parkeerkaartje gold voor twee uur en McDonald duurde meer dan een uur. Het gedoe met slechts af en toe mondjesmaat internet is er overigens mede de oorzaak van dat jullie soms/vaak twee meldingen van een dagreis in jullie mailbox ontvangen. Sorry hiervoor of op z’n Zweeds: forlat (met twee .. bovenop zowel de o als de a)!
Ook dat we weinig gezien hebben in Göteborg is dus te wijten aan het nerveuze internetten onder tijdsdruk van de parkeerkaart. Omdat het behoorlijk warm werd besloten we maar richting de volgende slaapplek te rijden. Onderweg natuurlijk tanken en wat zijn er veel McDonalds in Zweden. Om de tien km bijna. Wij zochten een gratis camperplaats aan de Gotarivier, maar het zag er ongezellig uit. Wel gevonden voor 150 kr. een prachtige plek aan de oever waar de Gotarivier en het Trollhatte kanaal bij elkaar komen, met van bovenaf zicht op een indrukwekkende sluis. Enorme schepen, maar ook kleinere plezierboten stijgen of zakken tientallen meters.
Het was heerlijk weer en dus alle gelegenheid de middagdut lekker buiten voor de camper te doen. Kortom: een heerlijk relaxte plek en aan de overkant van de sluis een heerlijke douche; wat wil een mens nog meer…