Dinsdag 9 juni 2015 Norheimsund - Reisverslag uit Norheimsund, Noorwegen van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Dinsdag 9 juni 2015 Norheimsund - Reisverslag uit Norheimsund, Noorwegen van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Dinsdag 9 juni 2015 Norheimsund

10 Juni 2015 | Noorwegen, Norheimsund

Het kan niet op: warme zon in Noorwegen. De laatste dagen temperaturen gemeten van 27 graden!! En vandaag dus weer. De ANWB’ers eten veelal buiten, wij houden het ontbijt gezellig binnen. Eerst nog even naar de uiterste punt van Flam gereden voor een foto op een bekend plekje. Er lagen alweer twee nieuwe enorme cruiseboten in de haven; handel voor de souvenirwinkeltjes. Vanuit Flam gelijk alweer 4 km en vervolgens 11 km tunnels. In Voss de Vangskyrkja uit 1277 bezocht. Een prachtig kleurig royaal met engelen versierd plafond en de unieke achthoekige houten spits zijn het bewonderen zeker waard (40 kr.). Het plaatsje zelf stelt verder weinig voor. Gauw nog even de traditionele foto bij de dikke boom en verder maar weer. Route 7 bij Granvin wordt op verschillende plekken door wegenbouwers grondig aangepast en dat leverde moeilijke en soms gevaarlijke situaties op die smalle weg op. Een dood nerveuse Duitse tegenligster (vrouw) ramde zelfs tegen mijn zijspiegel op een plek waar passeren door haar helemaal niet mogelijk was. Gelukkig waren de andere automobilisten wel zo verstandig te wachten op een plek waar elkaar passeren wel mogelijk was. Ik kon mijn spiegel vervolgens weer in de oorspronkelijke positie terugklappen! Op een mooie plek aan het fjord de spanning weggegeten met heerlijke broodjes en warme koffie. Ons einddoel was Oystese omdat wij daar in 2008 een paar dagen hoog in de bergen hebben vertoefd. In de buurt wist ik nog van de enige waterval in Noorwegen waar je onderdoor kunt lopen. Daar staan we nu op de ruime parkeerplaats met zicht op die waterval (wel wat herrie) en blijven er ook overnachten. De Steinsdalsfossen in Norheimsund. Naast ons overnacht een Duitse camperaar mit Frau. Morgen weer op pad naar …..