Deutsche Freunde mit Fische und Schipperbitter - Reisverslag uit Halsa, Noorwegen van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Deutsche Freunde mit Fische und Schipperbitter - Reisverslag uit Halsa, Noorwegen van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Deutsche Freunde mit Fische und Schipperbitter

Blijf op de hoogte en volg Helma

19 Mei 2018 | Noorwegen, Halsa

Zaterdag *19 mei 2018

Waar ik gisteren nog lyrisch was over Alie van de Ipad moet ik daar nu helaas van terugkomen. Om Trondheim uit te komen was allerminst gemakkelijk. Zowel Truus van de TomTom als Alie van de Ipad waren volledig de weg kwijt. Met als financieel gevolg dat wij drie maal extra tol moesten ophoesten omdat wij verkeerd reden. Van paniek was weliswaar nog geen sprake, maar meerdere keren een zelfde weg rijden bezorgde toch enige stress. Uiteindelijk gelukte het de juiste afslag te vinden. De route ging richting de geplande slaapplek bij de veerboot in Halsa. Een gratis camperplek met zicht op een fjord. Na de drukte in Trondheim was er behoefte aan even wat rust. Dus nu slechts een plek zonder ook maar iets. Ja een veerboot die elk half uur heen en weer vaart. En een kleine winkel die ivm Pinksteren al om 4 uur sloot. Maar wij hadden soep, worst en spruiten. En schipperbitter. En Duitse buren die de schipperbitter ook lekker vonden. En dat beloonden met een wederdienst: een groot stuk diepgevroren kabeljouw die de man uit Dresden zelf onlangs had gevangen. Nog maar een bittertje als dank daarvoor en wederzijds ervaringen over vacanties uitwisselen. Mede door de drankjes werd mijn Duits voor de buren steeds beter te verstaan. Ik kreeg zelfs complimenten! Mogelijk zijn er nu wel wat taalfouten geslopen in mijn verslag van vandaag. Sorry daarvoor. Morgen op pad naar ......... (zegt Helma mij voor). Maar ik denk stiekem het eiland Runde bekend om de papagaaienduikers. Maar zeker weten we we het nu nog niet.