Eerste Pinksterdag in o.a. Nusfjord - Reisverslag uit Ramberg, Noorwegen van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Eerste Pinksterdag in o.a. Nusfjord - Reisverslag uit Ramberg, Noorwegen van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Eerste Pinksterdag in o.a. Nusfjord

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Helma

27 Mei 2012 | Noorwegen, Ramberg

27 mei 2012 (Martin)
Bij het plannen van de reis naar o.m. Noorwegen calculeerden wij minder mooi weer natuurlijk in. Maar je hoopt toch op mooie dagen; speciaal ook op bv de veelbesproken en aangeprezen Lofoten. Jammer dat het even tegenzit voor ons. Maar we zien door de wat mindere weersomstandigheden toch ook wel de schoonheid van dit gebied.
Vanuit Kabelvag door diverse dorpjes en stadjes naar ondermeer Leknes. Hier lag een grote cruiseboot uit Duitsland. De stakkers stapten in de stromende regen van de boot of in gereedstaande toeristenbussen of gingen lopend het natte gebied in. Vanuit de warme auto hebben wij dit even aangezien. In Nusfjord parkeerden we via een super steile weg en gingen het kleine vissersdorpje in. De bloedrood geschilderde huisjes zijn rond een kleine hoefijzervormige rotshaven met kristalhelder water gelegen. Natuurlijk overal de stokvis en in een vervallen winkeltje dat is ingericht als in de 19e eeuw de bekende souvenirs en wat eigentijdse levensmiddelen. De dikke eigenaar met schipperspet was gelijk goeie maatjes. Twee ansichtkaarten betaalden we en hij deed er ongevraagd 3 extra bij. Weer een vriend erbij. (zie foto).
Een beetje gedwongen door de stromende regen hebben we weer afgezien van een vrije plek en staan we nu wederom op een camping in Ramberg. Pal aan een zandstrand met helderblauw water. Een geweldige plek. En terwijl ik dit typ is er even zon, maar de prognose voor morgen is niet geweldig. Toch hopen we nog een laatste mooie dag te beleven op de Lofoten. Morgenmiddag gaan we met de veerboot naar Bodo. Richting mooier weer?

• 28 Mei 2012 - 17:58

Henny Cavalini:

Hallo Helma en Martin,
    Wij zijn vannacht thuis gekomen van kreta en blij te zien dat de mailbox vol zit met jullie belevenissen. Ik ga ze vanavond lekker lezen.
    Wij hebben het erg fijn gehad. Ik hoop van jullie ook goede berichten te lezen.
    Geniet ervan. Liefs, ook namens Leo
    Henny

• 28 Mei 2012 - 20:16

Marijke Veenendaal:

Nou Martin, je verslag net gelezen. jammer van het weer en dan zitten wij hier dag in dag uit met temperaturen boven de 25 graden.
    Hopen dat er ook in Noorwegen eerdaags zomers weer aanbreekt.
    Anders een reden om weer naar Nederland terug te verlangen.
    Houd de moed erin en geniet van alle mooie dingen.

• 29 Mei 2012 - 13:47

Helma Cavalini:

Hoi Marijke,
    Het valt allemaal wel mee met het weer. We zijn inmiddels gewend aan temperaturen rond 4 graden. Wij gunnen jullie nhet bmooie weer thuis van harte. Leuk dat je de dagelijkse verhalen leest. Het is nog een hele klus om op momenten dat er internet mogelijk is tekst en foto's te plaatsen.
    Groetjes en tot van de zomer..............
    Martin

• 29 Mei 2012 - 15:04

Helma Cavalini:

Ha Henny Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn en het erg fijn hebben gehad. Nu maar snel weer plannen maken voor jullie volgende uitstapje met de Eriba. Op de Lofoten stonden we op een camper plek en daar kwam precies dezelfde (nederlandse) Oldtimer Eriba aanzetten met ongeveer dezelfde auto ervoor. Heel verrast dacht ik even dat jullie uit zouden stappen maar helaas het was een heel ander koppel ;-( Martin is net weer druk geweest met het maken van de laatste verslagen want op deze camping kunnen we weer gebruik maken van het internet.
    Hartelijke groet ook aan Leo en de Kids en tot over een paar weekjes.

• 13 Juni 2012 - 18:03

Kim:

MArtin,je zou familie kunnen zijn van de eigenaar :p
    da leuke petje en die toffe baard :p zoek de 5 verschillen :p