Van Flakk naar Kristiansund - Reisverslag uit Kristiansund, Noorwegen van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Van Flakk naar Kristiansund - Reisverslag uit Kristiansund, Noorwegen van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Van Flakk naar Kristiansund

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Helma

04 Juni 2012 | Noorwegen, Kristiansund

4 juni 2012 (Martin)
Onze Jitske met haar Sander hebben twee jaar terug een prachtige route gereden: de Atlanterhavsveien (Atlantische Weg). Gedurende maar liefst 8 km rijdt men als het ware over het water. Om ook die 8 km mee te kunnen maken hebben we een gigantische omweg gemaakt en zijn we nu beland op een z.g. Stadscamping in het centrum van Kritiansund. Met alle gevolgen van dien. Vreselijk veel campers, vreselijk veel schreeuwende kinderen en er is tussen ons nog overleg hoe we vannacht hier de wachtlooptijden gaan verdelen.
Vanochtend hebben we eerst nog de stad Trondheim bezocht. In Trondheim ging het ondermeer door een lange tunnel met zelfs in die tunnel een verkeersplein. Omdat ons meisje van de TomTom het in de donkere tunnel helemaal niet meer zag zitten, hield ze haar mond maar en gingen we dus helemaal verkeerd. Uit de tunnel rijdend stuurde ze ons terug en nu wisten we op de rotonde wel de goede afslag te nemen. Het vinden van een camperparkeerplek kostte nog wel enige tijd, maar net na tienen liepen we dan over een houten bruggetje de stad in. Eerst de VVV. Folders! En toen op zoek naar een recente routekaart van Noorwegen. Overal in de stad liepen stakers in gele hesjes. Waarom en door wie er gestaakt werd is niet duidelijk geworden. Wel troffen we overal in de stad enorme bergen vuilnis aan; dus…. Op een marktje een hemdje voor mij en een 100 % wollen(volgens de verkoper tenminste) poncho uit Zuid-Amerika (volgens de verkoper tenminste) voor Helma om de kille avonden voor haar te veraangenamen. In het kader van “oefenen voor Kenia” wist ze voor de eerste keer met succes 50 kronen af te “pingelen” van de prijs. Verder nog even de stad doorgelopen, maar omdat we er al eerder waren hoefden we niet alles opnieuw te zien. Onderweg naar Kristiansund kwamen we midden in een fjord de bedrijfswoning van een medewerker van een viskwekerij tegen. (zie foto). De arme man schijnt weinig post te krijgen……
Morgen dus de Atlantische straat op; van eilandje naar eilandje.