Van de regen in de zon.................. - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Van de regen in de zon.................. - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Van de regen in de zon..................

22 Mei 2012 | Noorwegen, Tromsø

Ondanks de kou prima geslapen. De boiler in de camping zorgde ditmaal voor een “warme” opfrisbeurt, hoewel de vochtige doekjes van de Liddl ook prima werk deden. Buiten de camper was het in Binfjord nog steeds onaangenaam. Gauw weg dus maar. En als je rijdt dan is het in no time warm in de auto. Oh ja; Helma verkoos opnieuw de afstand naar boven lopend af te leggen. Zogenaamd om nog wat foto’s te schieten. Weinig vertrouwen in de chauffeur…….. Ons plan was om in de avond in Tromso aan te komen. Keuze uit twee routes. Een lange om alle fjorden heen, een kortere gebruikmakend van twee veerboten. We verkozen de laatste. Onderweg door een schitterend berglandschap klaarde het steeds meer op. Bij de eerste boot stonden we als eerste voertuig te wachten (anderhalf uur, de boot was net weg!) in de stralende zon. Een pulse met brot (broodje worst) doodt de tijd dan perfect. 45 Minuten varen, half uur rijden en weer wachten op de volgende boot. Nog steeds een stralende zon. Na aankomst van de boot nog 50 km en we rijden Tromso binnen. Vlak voor de karakteristieke Tromsobrua van 1016 meter lang zien we een verwijzing naar een camping. Inderdaad de Tromso camping. Mooie plek, vlak bij de stad en mooi weer. Stoelen naar buiten en lekker zonnen. Morgen de stad in.