Welkom - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Welkom - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Welkom

Blijf op de hoogte en volg Helma

29 April 2012 | Nederland, Nieuwegein

29 april 2012 (Helma)
Vandaag probeer ik de werking van de website "waarbenje.nu" te doorgronden. Op 1 mei vertrekken we voor een rondreis van 55 dagen door Scandinavie. Op dit moment hebben we het plan om langs de Noordkaap te gaan maar niets staat vast. Het eigenlijke doel is "De weg er naar toe" want de weg is de reis. En de weg kan zomaar van richting veranderen:-). We houden beide erg van het afwisselende Noorse landschap.
Dit wordt de 5e keer dat we deze richting opgaan.
Wat hieraan vooraf ging:
• De eerste keer was dat met een tentje en onze prachtige, juist daarvoor aangeschafte, Toyota Yaris Verso. We hebben een 3 weekse reis gemaakt in 2002 vergezeld van Jitske en Fabian.
• De tweede keer in 2006 hebben we een reis van de ANWB geboekt en die voerde ons langs al gereserveerde huisjes die veelal in wintersport gebieden lagen. Trees heeft deze reis met ons meebeleefd.
• De derde reis 2008 hebben we samen met reisorganisatie Nordisk samengesteld en daarbij waren prachtige huisjes door hun voor ons gereserveerd. Tijdens deze reis groeide het verlangen naar een camper. Ondanks die prachtige huisjes was het toch wel een nadeel om steeds maar weer je spullen te moeten verkassen en onderweg waren we zulke prachtige plekken in de natuur tegengekomen waar eigenaars van campers heerlijk stonden te genieten.
• In het najaar van 2009 hebben we dan eindelijk besloten zelf ook een camper aan te schaffen.
• 2010 was het jaar dat we de eerste reis naar Noorwegen met de camper maakten. De route voerde ons langs de westkust tot Bodo. Aangezien ik nog steeds werkte konden we maar 3 weken vakantie plannen en lukte het niet om hoger het land in te gaan. De Lofoten bleef nog een wens van ons. Mogelijk ook de route naar de Noordkaap.

Nu, 2012 dus de Scandinavië reis waarbij we ook wat nader kennis willen maken met Zweden en Finland. (We zijn hier al wel eerder doorgereden toen we met een busreis naar St Petersburg zijn gegaan)
Het plan is om langs de zuid- en oostkust van Zweden naar het noorden te rijden. Dan om een stuk door het Finse Laplands omhoog onze weg te vervolgen, vervolgens aan de Barentszee uit te komen daar waar de grens tussen Rusland Noorwegen ligt. Daarna over de meest noordelijke grens naar de westkust van Noorwegen rijden waarbij we de Noorkaap passeren.
We proberen af en toe een reisverslagje te schrijven als we een WIFI verbinding vinden. Mocht je het leuk vinden kun je ons volgen op hcavalini.waarbenje.nu