5 mei restant - Reisverslag uit Mönsterås, Zweden van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu 5 mei restant - Reisverslag uit Mönsterås, Zweden van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

5 mei restant

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Helma

05 Mei 2012 | Zweden, Mönsterås

5 mei: 19.00 uur. We staan strak aan de kade van het best grote plaatsje Monsteras in de nog steeds stralende zon. Weer eens gratis, maar een toilet is in de buurt. Aanvankelijk waaide het en was Helma bevreesd te water te geraken tijdens de komende nacht. Onmogelijk natuurlijk want alle tanks zitten vol. En de wind is gaan liggen. Bij aankomst werden we door een vriendelijk Deens echtpaar in het Deens welkom geheten (begreep ik tenminste) met de overhandiging van een Deens camperboek. Altijd handig. Daarna gelijk het stadje in waar men net de grote markt aan het opruimen was. Jammer. Bij een gebakskraam nog wel 4 Zweedse ronde baksels gekocht. Toen de verkoper hoorde dat we uit Nederland kwamen meldde hij dat in zijn woonplaats Kindvall woonde. Toen ik instemmend de voornaam Ove en de club Feyenoord noemde stopte hij nog 2 extra gebak gratis in de tas. Zo maak je vrienden toch. Het was te warm om te koken, dus bij de coop bietn- en aardappelsalade gekocht plus een heerlijk nogal breed uitgevallen stokbrood. Helma ontbeerde de groenten, maar een slok uit een pak tomatensap kon er alsnog mee door. Zij ligt nu te bed, want ze voelt zich nog steeds beroerd.

• 07 Mei 2012 - 12:44

Marijke Veenendaal:

Je had die tekst ook niet achterop de camper moeten zetten: zum Reisen topfit....
    Dat geldt voor Helma tot nu toe in ieder geval niet.