Laatste dag in Zweden - Reisverslag uit Idre, Zweden van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Laatste dag in Zweden - Reisverslag uit Idre, Zweden van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Zweden

Blijf op de hoogte en volg Helma

16 Mei 2018 | Zweden, Idre

Woensdag 16 mei 2018

In de vroege ochtend kan je vaak de mooiste foto’s maken. En dat doet Helma dan, ik slaap liever wat langer. De afscheidsfoto staat onder dit verslag! Stralend weer in Äppelbo,dus ontbijten we aan de picknicktafel vlak bij het meer. En dan op reis richting Sörsjön waar een mooie Rastplats zou zijn naast de Nornäs Camping. Stond op de app. Helemaal geinstalleerd en op weg naar de overkant waar dw wc en douche zou zijn keken we elkaar aan; we hadden er allebei geen goed gevoel over. Alleen de klim naar boven in de hitte viel al tegen. Alles dus weer afbreken en nog eens twee uur doorrijden naar een voor ons vertrouwde plek die eigenlijk voor een dag later was gepland. Zo staan we nu op een camping van een Nederlands echtpaar, Peter en Sylvia Verboom. Hier in Idra stonden wij in 2015 op een plek helemaal naast een woest stromend water. Toen in sneeuw en ijs en erg koud. We staan er opnieuw. Nu ligt er slechts een restant sneeuw op een grote hoop. Waar ook grote hopen van liggen zijn de groot formaat keutels van hier regelmatig rondlopende elanden. Maar ook heel veel rendieren lopen hier over het terrein. In 2015 liep er tijdens ons verblijf zefs een vlak bij onze camper. Na het eten in de avond alle boeken en kaarten van Zweden omwisselen voor dezelfde exemplaren van Noorwegen. Want morgen gaan we de grens over. Wisselen we de Zweedse kronen in voor dito Noorse en gaan we anders praten: Noors. Of eigenlijk toch maar weer Engels. Want Nederlands verstaan en spreken ze hier alleen op deze camping.

• 17 Mei 2018 - 12:36

Joke Bouwhuis:

Wat een geweldige vakantie hebben jullie, leuk om te lezen en mooie foto's.

Martin ik dacht dat ik van jou geleerd had om je behoefte in een zakje te doen, wij hebben daarvoor de hondenzakjes die wij in nood gebruiken.

Wens jullie veel plezier en benieuwd naar de volgende berichten.

Groetjes Joke.

• 17 Mei 2018 - 20:24

Martin Van Den Hoeven:

We zijn het zakjespoepenstadium inmiddels voorbij Joke. Zoals je ziet nu gewoon naast de camper als het nodig is.

• 17 Mei 2018 - 20:24

Martin Van Den Hoeven:

• 17 Mei 2018 - 20:51

Margreet Voorsluijs :

Hay Helma en Martin, ik wil graag even door geven, aan Martin. Wij genieten van de reisverhalen. Groetjes Dick en Margreet