Medicijnen - Reisverslag uit Vrist, Denemarken van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Medicijnen - Reisverslag uit Vrist, Denemarken van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Medicijnen

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Helma

01 Mei 2018 | Denemarken, Vrist

Maandag 30 april stond vooral in het teken van mijn vergeten medicijn. Een telefonisch verzoek aan de eigen apotheek in Nieuwegein leverde helemaal niets op. Ik werd doorverwezen naar de huisartsenpraktijk. Hier zeven wachtenden voor mij en 35 minuten later toch verbinding en succes. Een recept zou worden gefaxt naar de apotheek in het hierbij gelegen Lemvig. Met de hele familie dus daar naar toe. De fax was aangekomen, maar ik werd doorverwezen naar het plaatselijke ziekenhuis voor een doktersverklaring. In de stromende regen die kant op. Een dokter (of zoiets) toetste gegevens in en “morgen kan je de pillen ophalen in de apotheek”. De verdere dag bleef het regenen en dus reden we nog wat rond in de buurt. Op een smalle weg naar het uiterste puntje Thyboron. Dit is een vissersplaatje met musea en een pand met duizenden schelpen in en om het pand. In het museum werd beloofd de volgende dag terug te komen voor een bezoek. Maar het was al wat laat dus op weg naar huis. Ingehaald door een boemeltreintje. Het avondeten was op advies van Eden pannekoeken al dan niet met spek.
Dinsdag 1 mei was het onverwachts zonnig. Verse broodjes waren gewenst dus Helma, Eden en ik met de auto van Sander naar de bakker. Eden beoordeelde mijn rijvaardigheid in “hun” auto heel kritisch. “Niet zo hard opa, je rijdt onze auto helemaal aan gort”. Hij zou het thuis wel allemaal vertellen. Gelukkig liep alles uiteindelijk toch nog goed af voor mij. Na het heerlijke ontbijt weer met de hele club naar de apotheek waar er natuurlijk weer zaken niet liepen al gehoopt. Welke dokter mij geholpen had. Zeker 20 minuten later alsnog 98 pillen gekregen, maar niet voordat €80,00 werd overgedragen. Maar nu konden we verder met de vacantie. Prachtig strandweer dus geen museum vandaag. Naar Vejlby Klit en Bovbjerg Ferring met metershoge kliffen. De oude bunkers waren aan Eden niet besteed. Althans de binnenzijde, maar dat kwam omdat Jitske hem wel heel erg deed schrikken toen hij toch al wat angstig binnen stond. De vuurtoren werd beklommen, koffie gedronken en handigheidspelletjes gespeeld. In Thorsminde Havn, Ulfborg werd een mooie camperplaats gespot voor volgende week en verderop wat laatste boodschappen gedaan voor een bbq ivm het mooie weer. Maar eerst Baldr naar het strand en een nieuwe poging de camper waterdicht te tapen. Dit staande op een stoel bovenop de pickniktafel. Sander was het langst en handigst dus hij aan het werk. Maar ook voor mij een taak; ik hield de stoel vast! In de kou. Ver na zes uur dan toch de bbq aangestoken. Makkelijk want behalve de kou waaide het hard en dus brandde de kooltjes als nooit eerder. Vlees, worsten salade en vruchtenmix smaakten voortreffelijk. Het was een geslaagde dag.

  • 02 Mei 2018 - 08:17

    Eymert:

    Leuk deze verslagen, weer werkt dus niet helemaal mee. Bij een lekke camper zet er een paraplu boven. Het lijkt bij jullie eerder een werkkamp dan vakantie. Nog fijne dagen en wij blijven jullie volgen

  • 02 Mei 2018 - 10:40

    Margreet Voorsluijs :

    Hallo wereld reizigers. Had ik het recept niet op kunnen sturen???. Maar ja ze zijn aan gekomen. Hier van daag droog weer en de zon is terug gekomen. In mijn huisje is het heel erg gezellig. Nu is de bad geiser weer kapot. Zaterdag wordt de nieuwe geplaats. Nu gaan wij naar de gemeenschappelijk washok. Wij wensen jullie fijne vakantie, als ik iets kan doen, laat het weten groetjes van Dick en Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helma

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 91909

Voorgaande reizen:

26 April 2018 - 20 Juni 2018

Rondreis Scandinavië 2018 Martin & Helma

22 Mei 2015 - 23 Juni 2015

Rondreis Scandinavië Martin & Helma 2015

01 Mei 2012 - 24 Juni 2012

Rondreis Scandinavie Martin&Helma 2012

Landen bezocht: