Opnieuw Scandinavië - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Opnieuw Scandinavië - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Opnieuw Scandinavië

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Helma

17 April 2018 | Nederland, Nieuwegein

Opnieuw Scandinavië (Martin)
De makkelijke vacantiekeuze is (ook) dit jaar 2018 weer Scandinavië.
In 2002 maakten we voor de allereerste keer kennis met noord Europa. Met de personenauto en een tent. Drie weken lang genoten we van het prachtige Noorwegen.
Een volgende reis naar dat land was in 2006. Ditmaal aan de hand van een ANWB-route langs gereserveerde huizen en appartementen.
In 2008 lieten we ons leiden door een routeboek dat met zorg was samengesteld door reisorganisatie Nordisk. Opnieuw steeds onderkomens is huisjes, appartementen en hotels. Nadeel was dat steeds koffers in- en uitgepakt moesten worden en de slaapplekken opgeruimd en schoon achtergelaten. Onderweg keken we steeds vaker jaloers naar de vele ook Nederlandse campers.
Vele bezoeken aan even zo vele camperbedrijven leverde in 2009 ons de zo gewenste buscamper. Eerst natuurlijk nog oriënterend en oefenend camperen in de “buurt”.
Maar in 2010 ging het dan echt gebeuren; via Denemarken naar Noorwegen en drie weken lang (Helma werkte helaas nog) langs de westkust tot Bodo. Helaas geen tijd meer om de Lofoten ook nog te bezoeken.
In 2012 volop tijd; geen enkele belemmering om een grote reis te maken met als beoogd reisdoel De Noordkaap. Meer dan 10.000 km door Duitsland, Denemarken, Zweden, Finland en Noorwegen. Bijna 2 maanden (mei en juni) genoten we met volle teugen.
In 2015 was ons reisdoel het mooie Rugen. Goed voorbereid en voorzien van Duitse routes en folders reden we richting dat land. Maar…. Het begon te kriebelen en na heel kort overleg belandden we in Hirshals en vervolgens op de boot naar Noorwegen. Geweldig!!
Een hartoperatie in 2016 belemmerde tijdelijk een campergebeuren maar in 2017 werd er op en rondom de Romantische Route weer met groot genoegen en plezier gecamperd in alsnog Duitsland.
En dan nu gelukkig weer naar ons favoriete deel van Europa. We gaan weer een lange reis maken naar eerst een week Denemarken met dochter Jitske, schoonzoon Sander en kleinzoon Eden. Daarna gaan we alleen verder naar Zweden en Noorwegen. We hopen weer te kunnen genieten van alles wat Scandinavië (in ieder geval voor ons) zo geweldig maakt. En daarvan verslag te doen in WaarBenJij.nu.