Dinsdag 16 juni 2015 Odder - Reisverslag uit Odder, Denemarken van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Dinsdag 16 juni 2015 Odder - Reisverslag uit Odder, Denemarken van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Dinsdag 16 juni 2015 Odder

18 Juni 2015 | Denemarken, Odder

Op tijd vertrokken, maar toch eerst nog even het strand van Hirshals op omdat daar de prachtigste stenen te vinden zijn. Helma was dus helemaal in haar element en de camper wat zwaarder beladen. Al gauw verlieten we de snelweg naar Duitsland om langs de oostzijde van Denemarken langs de kust dus wat rustiger wegen te volgen. Op deze manier, is onze ervaring, kom je altijd onverwachts mooie plekjes tegen. Zo ook nu; vol in de remmen want we zagen een smal weggetje naar het water. Ook dit keer weer smal, dus een tegenligger moest toch echt even achteruit om ons door te laten. We kwamen op een strandje met een lange pier de zee in. Het water was kraakhelder en nodigde tot zwemmen. Te koud! Bij een volgend dorpje heerlijke broodjes en koeken gekocht. En wat verder toch maar wat cash geld uit een automaat gerukt omdat we als slaapplek een boerderij hadden gescand waar je 75 kronen in een enveloppe diende te stoppen. Niks pinnen daar. Op het pad naar het boerenerf moest ook de boer zelf een heel stuk achteruit rijden omdat passeren op het pad niet mogelijk was. Hij mompelde wat Deens waar wij niets van verstonden, maar de plek was perfect. Drie camperplaatsen waren beschikbaar en na ons kwam er nog een Nederlander. De boerderij had alles (lux) wat we nodig hadden. En voor weinig: 75 kronen. Ik heb zelfs mijn camper gewassen. En in een heerlijk zonnetje buiten in de korte pantalon wat gelezen. Morgen Denemarken uit…….