Plotseling op de boot naar huis - Reisverslag uit Rendsburg, Duitsland van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Plotseling op de boot naar huis - Reisverslag uit Rendsburg, Duitsland van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Plotseling op de boot naar huis

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Helma

11 Juni 2012 | Duitsland, Rendsburg

11 juni 2012 (Martin)
En plotseling ging het heel erg snel. Al om 6 uur opgestaan, een globale wasbeurt en besloten niet te ontbijten in Høllestranda, maar eerst maar eens op het kantoor van Colorline in Kristiansand te informeren naar overtochtmogelijkheden naar Hirshals in Denemarken. Om 7 uur reageerde de baliejuffrouw eerst bedenkelijk, maar vervolgens konden we al om 8 uur op de boot. Een uurtje later dus. Honderdacht euro van de creditkaart en karren maar. Jammer van het betaalde parkeergeld dat ons gemachtigd had tot 9.25 uur te kunnen staan op een parkeerterrein vlak bij de city. Niks city dus en snel aansluiten achter een rij andere campers. We konden gelijk naar binnen. Helemaal voorin was onze plek. (bij het verlaten bleek onze plek minder; wij mochten pas als laatsten het ruim uitrijden). Aan boord ons ontbijt genuttigd en rondgekeken bij de tax free winkeltjes. We zaten aan het raam in het restaurant, maar buiten was er slechts nattigheid waar te nemen. Drie uur en een kwartier later reden we de boot af langs massa’s auto’s en campers die nog naar Noorwegen op pad wilden. Even tanken bij de Deen en daar ging het de saaie weg op richting Nieuwegein. De TomTom wist na 6 weken de route naar ons thuisadres nog feilloos aan te geven. Vele kilometers verder, net over de grens in Duitsland erwtensoep door Helma en Schweinenbrat mit fritten und rote Kohl door mij gegeten. Voor een prijs die niet in verhouding staat tot wat in Noorwegen wordt gevraagd voor willekeurig welke “hap”. Gelijk maar even op de kaart gezocht naar een overnachtingsplek niet te ver van de Autobahn. Rensburg leek ons wel wat. Die route dus maar ingetoetst. Vlak bij de gekozen camperplaats kwam de omgeving ons wat bekend voor. Bij het oprijden meldde ik Helma dat sommige camperplaatsen wel heel erg op elkaar leken. Bleken we, zonder dat we het in de gaten hadden, op dezelfde camperplaats te zijn als precies 6 weken geleden (1 mei).
Dat 6 weken best lang is, is bij voorbeeld te merken aan mijn baard. Bij aanvang “makkelijk” kort geknipt, maar nu dermate lang dat enige gelijkenis met Joulupukki (de Kerstman in Finland) was ontstaan. Mede omdat zich in het hoge noorden de grijstinten zijn gaan manifesteren. Dus de camper omgebouwd tot kapsalon en de huiskapper aan het knippen opdat ik morgen frisgewassen en goed gekapt de Pauwoogweide op kan rijden. Maar dat duurt nog zo’n 600 kilometer……………