Hevige storm aan het Fjord - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Hevige storm aan het Fjord - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Hevige storm aan het Fjord

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Helma

14 Mei 2012 | Noorwegen, Oslo

14 mei 2012 (Martin)
Opnieuw een zonnig wakker worden. Met het vooruitzicht van een heerlijk warme douche. Maar de “vaat van gisteren" stond er nog en het was kortgezegd een beetje een zooitje. Opruimen dus en maar gelijk een wasje doen. Water aanvullen, nog wat foto’s maken en ontbijten. Omdat wij van buiten geen stroom de camper meer inkrijgen (iets stuk?) de verschillende accu’s dan maar buiten aan de “palen” opgeladen.
In een volgetankte fonkelschone camper met een wapperend wasje aan de lijn achterin, op naar de volgende locatie. Onderweg weer veel rendieren gespot. Vlak voor de grensovergang naar Noorwegen nog even snel bijgetankt in Finland; toch iets goedkoper! We volgden op een mooie weg de Paeln/Lanas, een rivier waar grote brokken ijs en sneeuw zich met geweld een weg baanden naar lager gelegen gebieden en uiteindelijk de Noordelijk IJszee. Tijdens de lunchpauze op een picknickplek bleek al het ijs opeens vastgelopen te zijn. De rivier was tot stilstand gekomen.
In Tana Bru even een Noorse super bezocht en vervolgens doorgereden richting Bugones, een plaatsje waar veel Russische, roestige schepen liggen. En ander Russisch materieel. Maar daarover morgen meer.
We staan nu op een regenachtig, stormachtig uitzichtpunt, hoog boven het grootste fjord van Noorwegen het 55 km brede Varangerfjord. Zojuist hebben twee (opnieuw) Belgische campers zich bij ons gevoegd. Ik houd onze drankvoorraad angstvallig in de gaten.