Een regenachtige dag in Hammerfest - Reisverslag uit Hammerfest, Noorwegen van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu Een regenachtige dag in Hammerfest - Reisverslag uit Hammerfest, Noorwegen van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

Een regenachtige dag in Hammerfest

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Helma

20 Mei 2012 | Noorwegen, Hammerfest

20 mei 2012 (Martin).
Het douchen van Helma mislukte; geen 5 kr-stuk te bemachtigen. Ik probeer het bij verschillende mensen die ik tegenkwam muntjes te wisselen, maar ook mij lukte het niet. Dan maar aan de wastafel. Een Fransman die net onder de douche vandaan kwam bood alsnog uitkomst. Volgens hem was zijn muntje nog lang niet “op”. Inderdaad heb ik heerlijk lang onder een warme stroom gestaan.
Om half elf de terugreis begonnen langs de zelfde weg als heen. Maar ditmaal zag het er weer heel anders uit omdat het in tegenstelling tot de dag ervoor bewolkt was. Heel andere kleurschakeringen in het water en op de rotsen.
Oh ja; we moeste weer tol afrekenen bij dezelfde man als heen: 192 kr.
Dan nog maar op de “stenenpicknikplek” nog wat souvenirs gezocht en meegenomen.
Halverwege de geplande reis de weg ingeslagen (E6) richting Hammerfest. Een stad die in 1944 door de zich terugtrekkende Duitsers volledig in de as is gelegd. Inmiddels ziet het er weer als een echte stad uit met grote havens. Morgen gaan we de stad verkennen omdat zelfs op de huidige zondag het er best gezellig uitzag. Maar eerst een slaapplek. Aan de haven een officiële camperplek. Maar die wind….. Een camperplek bij een bus garage dan maar? Wel uit de wind, maar verder helemaal niets. Verder. Nu staan we op een plek bij een vissersplaatsje 8 km voorbij Hammerfest, Forsol. Aan het fjord en bij de Noordelijke IJszee. Tegenover een haventje waar vissersschepen liggen. Een hoge rotspartij houdt ons een beetje uit de wind. Maar het regent jammer genoeg. En het is koud. Warme soep, rode kool met worst helpt een beetje. Maar het zal wel vroeg naar bed worden…..

• 23 Mei 2012 - 06:31

Frans Schipper:

Hoi jongelui, wat een verhalen en foto's. Ik ken Noorwegen alleen als een mooi wit land waar je prachtige langlauftochten kunt maken. Maar nu zie ik ook de ruigere kant, wel indrukwekkend en beslist geen Spanje.Toch wel een hele uitdaging om in dit jaargetij jullie avontuur aan te gaan.
    Wij hebben hier net onze eerste zomersedagen te pakken, is ook niet verkeerd. Vanavond weer de eerste oefenavond en gooien er maar een rondje Schipperbitter tegenaan als een soort slachtofferhulp voor de vier mannen die vorige week 3 kwartier hebben vastgezeten in de lift bij ons optreden in Amsterdam. De keukenhof was inderdaad weer een happening, 34 CD verkocht viel wat tegen maar alle dames toch weer gratis naar binnen gekregen.
    Wens jullie n

• 23 Mei 2012 - 06:35

Frans:

Oeps,verkeerde toets ingedrukt, hier de rest van mijn laatste zin.
    Wens jullie nog fijne dagen en veel avontuur in het hoge Noorden.
    Frans Schipper

• 23 Mei 2012 - 14:41

Joke Bouwhuis:

Hoi Helma en Martin,
    Wat ben ik blij om weer wat van jullie te lezen.
    Wat een prachtige reis maken jullie, een hele belevenis, ik geniet van jullie verhalen en foto's.
    En Martin petje af ( je heb hem gelukkig nog ) voor jouw rijkunst goed hoor!
    Nog heel veel reisplezier.
    Hartelijke groet,
    Joke