verslag 3, 4 en 5 mei - Reisverslag uit Mönsterås Bruk, Zweden van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu verslag 3, 4 en 5 mei - Reisverslag uit Mönsterås Bruk, Zweden van Helma Cavalini - WaarBenJij.nu

verslag 3, 4 en 5 mei

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Helma

05 Mei 2012 | Zweden, Mönsterås Bruk

3 mei: Vroeg vertrokken uit Ringsted naar (vlakbij) Kopenhagen. Parkeren in zo'n grote, drukke stad valt niet mee. Toch gelukt op loopafstand (dwars door een enorm winkelcentrum). Langs Tivoli naar het centrum: druk maar gezellig op het Radhusplein en de Stroget. Een lekkere bakker (koek) en een terras bij de Ierse pub: grote glazen cider; wel 13 euro! Terug naar de camper bij 25 graden valt niet mee, Eerst de grote tolbrug over, dan 100 km verder naar het echt zuidelijkste puntje van Zweden: Smygehamn. Op een groot gratis terrein vonden we een mooie plek aan zee. Stoelen naar buiten en zonnen. Maar ook naar de zee natuurlijk waar Helma uiteraard gelijk tussen de stenen op zoek ging naar de stenen met door-en-doorgaten. Tot 21 uur buiten gezeten en gegeten. Daarna een Wallanderdvd gekeken want de volgende stop zou Ystad zijn.

4 mei dus eerst naar Ystad, de locatie waar alle afleveringen van Wallander zijn opgenomen. Het politieburo in de serie is eigenlijk het station en laten we daar nu een parkeerplek vinden! Maar geen muntjes, dus eerst een flesje gekocht in een kraampje en met het wisselgeld de meter gevuld. Eerst het vvv-kantoor, maar daarna toch echt een bank zoeken voor cash-geld. Lukte niet. 4 Banken geprobeerd, zelfs binnen gevraagd: geen geld. Dan maar naar een volgende grote plaats. Hier 5 banken en ook weer binnen: niets. Even paniek. Jitske gebeld. Laat zij nou de oplossing hebben: de pasjes moeten op-z'n-kop in de gleuif. De eerste de beste bank meteen raak. Opluchting! Voor jitske helaas reden om ons op facebook te kak te zetten. Trut!
Nu op zoek naar een campingplaats met douche. Tosteberga. Via een smal weggetje kwamen we midden in het bos bij drie Zweeds campers. Luguber en donker. Dan maar naar de haven. Zoeken. Drie keer een weggetje in langs steeds dezelfde wuivende mensen. De tomtom zou uitkomst bieden. Komen we op een bijna ontoegankelijk bospad met diepe kuilen en grote stenen. 2,5 km met een vaartje van 10 km per uur. Was het nou zo warm of.......... Helaas geen haven als beloning maar gewoon een verharde weg. Terug dus maar. Weer langs de nog enthousiaster wuivende zelfde mensen. Maar even gevraagd daar: Gewoon rechtdoor op een smal weggetje en verdomd een haven met al 15 campers. Maar ook voor ons een mooie plek voor 140 kronen. Maar met douche toilet en keuken.
Patrick en Angelique nog wel gefeliciteerd, maar in de hektiek de stille minuut vergeten!!

5 mei Vroeg opgestaan en ook vroeg vertrokken. Na een lange rit even gestopt bij een super voor wat inkopen en laat er hier nu ook een verbinding zijn. Ik sta dus op een parkeerplek om jullie bij te praten. Helma ligt op bed: was gisteren behoorlijk ziek en vannacht weinig geslapen. wel veel gehoest (hard) De camping liep bv bijna helemaal leeg.
We gaan nu op weg naar Kalmar en waar deze dag eindigt: ik weet het niet.

• 05 Mei 2012 - 12:00

Jitske:

Hahahahahahaha.....met deze grap kunnen we nog jaren vooruit! Past in het rijtje met die grap op schiphol: Helma schrijf op R - O -W-.......Hahahahahahahahahahha